Glatke transportne trake omogućavaju primenu u svim industrijskim procesima, bilo za opšte namene ili transport oštrih i izuzetno abrazivnih materijala. Zbog svoje konstrukcije i kvaliteta gumene obloge ove trake imaju veliku pouzdanost i dug vek trajanja.
Konstrukcija glatkih transportnih traka:
- EP platno (osnova od poliestera i tkanje od poliamida)
- Specijalni gumeni sloj sa dobrim osobinama prijanjanja
- Obloga otporna na abrazije
- Specijalni kvalitet gumene obloge po zahtevu kupca
Tip obloge
Y X W WH WL SUPRA WL
Primena Obloga otporna na abrazivne materijale za opštu namenu Obloga otporna na abrazivne materijale za teške primene Obloga za izuzetno abrazivne materijale Za transport izuzetno abrazivnih i oštrih materijala Za transport izuzetno abrazivnih ili habanja usled čišćenja trake (REA - gips) Za transport izrazito abrazivnih materijala
Abrazija < 130 mm3 < 120 mm3 < 90 mm3 < 90 mm3 < 55 mm3 < 35 mm3
Tvrdoća 60 +/- 5 Sh°A 65 +/- 5 Sh°A 62 +/- 5 Sh°A 75 +/- 5 Sh°A 62 +/- 5 Sh°A 62 +/- 5 Sh°A
Temperatura okoline -50°C
+60°C -50°C
+60°C -50°C
+60°C -50°C
+60°C -50°C
+60°C -50°C
+60°C
Glatke transportne trake su pogodne za:
- prehrabene industrije (šećerane, uljare, silosi…)
- zemlju i glinu
- fabrike đubriva
- industriju peska, šljunka, kamena
- fabrike cementa i betona
- termoelektrane
- mehanizaciju za izgradnju puteva
- reciklažu, industriju komposta, mineralnih sirovina
- drvnu industriju i pilane
- transportere šljake
- transport kvarcnog peska ili materijal koji sadrži kvarcni pesak
Minimalni preporučeni prečnik kotura (mm):
- A – Pojas u oblasti maksimalne zategnutosti trake i sa uglom kontakta >= 30°
(vodeći kotur) - B – Pojas u oblasti umerene zategnutosti trake i sa uglom kontakta >= 30°
(zadnji kotur) - C – Kotur sa uglom kontakta <= 30° ( pomoćni kotur)
Maksimalno dozvoljena zategnutost trake Broj ulaza Tip tkanine
EP 125 EP 160 EP 200 EP 250 - EP 315 EP 400 - EP 500
A B C A B C A B C A B C A B C
65-100 % 2 200 160 160 250 200 160 315 250 200
3 315 250 200 400 315 250 500 400 315 630 500 400 800 630 500
4 400 315 250 500 400 315 630 500 400 800 630 500 1000 800 630
5 500 400 315 630 500 400 800 630 500 1000 800 630 1250 1000 800
6 630 500 400 800 630 500 1000 800 630 1250 1000 800 1600 1250 1000
30-60 % 2 200 160 160 200 160 160 250 200 160
3 250 200 160 315 250 200 400 315 250 500 400 315 630 500 400
4 315 250 200 400 315 250 500 400 315 630 500 400 800 630 500
5 400 315 250 500 400 315 630 500 400 800 630 500 1000 800 630
6 500 400 315 630 500 400 800 630 500 1000 800 630 1250 1000 800
ispod 30% 2 160 160 160 160 160 160 200 200 160
3 200 160 160 250 200 160 315 250 200 400 315 250 500 400 315
4 250 200 200 315 250 200 400 315 250 500 400 315 630 500 400
5 315 250 250 400 315 250 500 400 315 630 500 400 800 630 500
6 400 315 315 500 400 315 630 500 400 800 630 500 1000 800 630
Širine trake:
400, 500, 650, 800, 1000, 1200, 1400, 1600, 1800, 2000.
Konstrukcija trake:
Razne zatezne snage od ЕP 250 N/mm do ЕP 3150 N/mm su na raspolaganju.
Samogasive transportne trake (otporne na vatru)
Pri transportu velike količine materijala može doći do samopaljenja samog materijala ili trake. Zbog toga je razvijena posebna vrsta vatrostalne gume da bi se bezbednost podigla na najviši nivo.
Što se tiče primene postoje četiri vrste transportnih traka na raspolaganju:
- K tip: otporne na vatru sa gumenom oblogom u skladu sa DIN EN ISO 340:2007 i antistatične prema DIN EN ISO 284:2004
- K-MOR tip: srednje otporne na ulja i masti, otporne na vatru sa gumenom oblogom u skladu sa DIN EN ISO 340:2007 i antistatične prema DIN EN ISO 284:2004
- S Tipe: otporne na vatru sa i bez gumene obloge u skladu sa DIN EN ISO 340:2007 i antistatične prema DIN EN ISO 284:2004
- S-MOR tip: srednje otporne na ulja i masti, otporne na vatru sa i bez gumene obloge u skladu sa DIN EN ISO 340:2007 i antistatične prema DIN EN ISO 284:2004
Samogasive transportne trake su pogodne za:
- toplane, elektrane i postrojenja za spaljivanje smeća
- utovar uglja, dopreme uglja
- čeličane i livnice
- zatvorene transportere
- transport zapaljive robe
- upotrebu u potencijalno eksplozivnim sredinama
- u blizini plamena
- tunelskim konstrukcijama
Transportne trake otporne na ulja i maziva
Po pravilu, ulja i masti imaju veoma destruktivan uticaj na gumu, a materijali koji ih sadrže se svakodnevno prenose. U cilju zaštite transportnih traka, treba primeniti vrste gume koje su otporne na ove komponente. Pošto nisu sve vrste ulja i maziva podjednako agresivne, postoje nekoliko tipova transportnih traka.
Tip trake Primena
MOR Umereno otporna na ulja. Pogodna za proizvode sa niskim sadržajem životinjskih i biljnih masti i ulja (žitarice, silaža i jalovina, kompost, krmne smeše).
MG Umereno otporna na ulja (pogodna za iste proizvode kao i MOR tip) traka sa se?enim ivicama, koristi se za klizne transportere. Pogodna za procese gde je agresivni materijal prisutan i na donjoj strani pojasa i na ivicama.
MOR PLUS Traka sa livenim ivicama se koristi za materijal koji sadrži životinjske masti ili biljna ulja.Koristi se u procesu proizvodnje žitarica, soje, konzervirane robe, celuloze, piljevine i đubriva.
MG PLUS Otporna na ulja i umereno otporna na penaste materije. Pogodna za materijal koji sadrži životinjske masti ili biljna ulja.Koristi se u proizvodnji žitarica, soje, konzerviranje robe, celuloze, drvene piljevine i đubriva. Koristi se za trake sa sečenim ivicama i za klizne transportere. Primenjuju se gde je agresivni materijal prisutan i na donjoj strani trake i na ivicama.
GMG Visoko otporna na ulja za proizvode koji sadrže mineralna ulja, komadiće drveta.
Ovaj tip je otporan na lilamine koji se koriste u industriji đubriva.
KMOR Srednje otporna na ulja i masti, otporna na vatru sa gumenom oblogom u skladu sa DIN EN ISO 340:2007 i antistatična prema DIN EN ISO 284:2004
SMOR Srednje otporna na ulja i masti, otporna na vatru sa i bez gumene obloge u skladu sa DIN EN ISO 340:2007 i antistatična prema DIN EN ISO 284:2004
Sve transportne trake su antistatične prema DIN EN ISO 284:2004. Otpornost na ulje zavisi od konstrukcije trake. Ove trake su dostupne u različitim konstrukcijama: glatke trake, supergrip, finegrip, noppen ili Chevron trake.
Transportne trake otporne na ulja i maziva su pogodne za:
- fabrike đubriva
- fabrike betona
- postrojenja za reciklažu, sortiranje otpada i komposta
- metaloprerađivačku industriju
- drvnu industriju i pilane
- transport otpadnog mulja
- transport kukuruza, uljane repice
- papirnu industriju
Transportne trake otporne na toplotu
Zagrejan materijal može vrlo lako da ošteti trake. Da bi se sprečile moguće štete, primenjuju se 3 vrste traka koje odgovaraju različitim uslovima temperature. U odnosu na primenu i osobine na raspolaganju su:
- T1 tip – temperatura materijala do 125 ° C
- T2 tip – temperatura materijala do 150 ° C
- T3 tip – temperatura materijala do 210 ° C
* Zavisno od temperature okoline, veličine zrna i trajanja kontakta.
* Kratkotrajno su mogući porasti temperature materijala do 400 ° C.
Transportne trake otporne na toplotu pogodne su za:
cementare, toplane, elektrane, postrojenja za spaljivanje smeća, hemijskoj industriji, livnice.
Tip trake Tip tkanine (N/mm) Broj platana Širina
500 650 800 1000 1200 1300 1400 1600
EP 400/3 4/2 T1 EP 125 3 o o o o o o o
EP 400/3 4/2 T2 EP 125 3 o o o o o o
EP 400/3 4/2 T3 EP 125 3 o o o o o o
Ripcheck transportne trake – ojačane čeličnim žicama
Pri transportu veće količine čvrstog materijala, može doći do znatnih oštećenja trake. Veći komadi nedefinisanih oblika, oštrih ivica, nagomilavanje materijala… mogu dovesti do uzdužnih zareza ili mestimičnog bušenja trake. Ripcheck transportne trake imaju dodatni sloj otporan na udarce, koji sprečava oštećenje trake.
S obzirom na namenu trake, sledeće vrste su na raspolaganju:
- RC tip – elastično ojačanje sa čeličnim žicama.
- RH tip – vrlo gusto elastično pojačanje sa čeličnim žicama za teške uslove.
- BR tip – elastično ojačanje sa tekstilnim sajlama (za magnetne separatore ili uređaje za otkrivanje metala, koji se koriste u drvnoj industriji)
RIPCHECK čelične žice RC RCH
Prečnik (mm) 1,4 1,4
Razmak između žica (mm) Approx. 12,5 Approx. 1,5
Broj žica / 10 cm 7 +/-1 35 +/-1
Tip trake Tip tkanine (N/mm) Broj izlaza Širina
500 650 800 1000 1200 1400 1600 1800 2000
EP 500/3 + 1RC 5/2 Y EP 160 3 o o o o
EP 500/3 + 1RC 10/3 Y EP 160 3 o o o o
Klizne transportne trake – trake koje klize po limu bez donjeg nanosa gume
Iz tehničkih razloga, rotirajući pomoćni valjak ne može biti instaliran na određenim vrstama transportera. Stoga, traka zahteva tzv. klizni sto da bi funkcionisala. Takva operacija ne dozvoljava da donja površina trake da bude obložena gumom, jer bi to uzrokovalo povećanje trenja između osnove i trake. Zbog toga se koriste posebne klizne transportne trake kod kojih se trenje smanjuje na minimum.
Klizne transportne trake su pogodne za:
- pilane i drvnu industriju
- reciklažu, smeće i pogone za preradu mineralnih sirovina
- industriju ambalaže
- aerodrome
- prehrambenu industriju
Tip trake Tip tkanine (N/mm) Broj izlaza Širina
400 500 600 650 800 1000 1200 1300 1400 1600
EP 250/2 2/0 Y EP125 2 o o o o
EP 250/2 2/0 MOR EP125 2 o o o o o
EP 400/3 2/0 Y EP125 3 o o o o o o o o o o
EP 400/3 2/0 MOR EP125 3 o o o o o o o o o o
Spajanje glatkih transportnih traka
Spajanje je moguće hladnim postupkom, toplom vulkanizacijom i mehaničkim spojnicama kao i u beskonačnom obliku po zahtevu kupca. Za spoj je potrebna dodatna dužina trake zavisno od postupka.